Voor de advocaten van Jordan Law zijn niet alleen vakinhoudelijke kennis en kunde van belang maar vormt een efficiënte en duidelijke kantoororganisatie de basis om de cliënten effectief bij te kunnen staan in de behartiging van hun belangen. Op deze pagina vindt u meer informatie over onze kantoororganisatie en de door ons gehanteerde werkwijze.
Samenwerkingsverbanden
Jordan Law (het kantoor) is een onderneming naar Nederlands recht waarin de advocatenpraktijk uitsluitend voor rekening en risico van mr. J.S. Jordan wordt uitgeoefend.
Advocaat mw. mr. N. Yildiz werkt hierbij als zelfstandig advocaat voor eigen rekening en risico onder de naam CNS advocatenkantoor en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder kenmerk: KVK 83767606. Naar buiten toe treedt zij op onder de gemeenschappelijke naam: Jordan Law.
Alle overige advocaten en medewerkers staan in dienstbetrekking tot Jordan Law.
Werkwijze
Wij streven ernaar om snel, zorgvuldig en efficiënt te werken om zo de kwaliteit en een spoedige voortgang van uw zaak te kunnen waarborgen.
Aanname nieuwe zaak
Alvorens wij een zaak aannemen dient de cliënt te worden geïdentificeerd zodat op eventuele belangenverstrengeling kan worden gecontroleerd en kan worden voorkomen.
Tevens dient de casus kort te worden besproken teneinde na te gaan of deze tot een van onze expertise behoort. Wij behouden ons altijd het recht om een zaak te weigeren.
Intakegesprek
Wij hebben geen gratis inloopspreekuur en doen niet aan gratis intakegesprekken. Dit omdat wij cliënten ook de tijd kunnen bieden die zij nodig hebben. Tijd kost nu eenmaal geld. Om die reden rekenen wij een intaketarief zodat er tijd kan worden gereserveerd voor het intakegesprek.
Deze kosten dienen vooraf te worden voldaan. Een intakegesprek kost minimaal 150 euro inclusief btw voor de eerste 30 minuten. Hierna wordt een tarief van 300 euro inclusief btw per uur in rekening gebracht. Indien een intakegesprek leidt tot een aangenomen zaak zullen de kosten voor het intakegesprek als voorschotbetaling op het honorarium worden behandeld en is het intakegesprek dus gratis.
Contact
Wij verzoeken u korte mededelingen, reacties of berichten zoveel mogelijk aan een van onze medewerkers door te geven of per e-mail of per brief te versturen. Het kan zijn dat uw advocaat niet aanwezig is of niet bereikbaar is. Wij vragen hiervoor om uw begrip. U kunt altijd een boodschap achterlaten.
Over de voortgang van uw zaak, zoals een datum voor mondelinge behandeling, een uitspraak, een reactie van de wederpartij, etc. wordt u door uw advocaat op de hoogte gehouden. Geen bericht betekent derhalve dat er geen nieuws is.
Opdrachtbevestiging
Nadat u met een advocaat van ons kantoor heeft gesproken over een (nieuwe) zaak, ontvangt u van uw advocaat een opdrachtbevestiging. Daarin staat aangegeven om wat voor zaak het gaat, welke werkzaamheden er overeen worden gekomen en onze inschatting van de zaak.
Algemene voorwaarden
Op al onze diensten zijn de algemene voorwaarden van Jordan Law van toepassing. Onze algemene voorwaarden worden als (digitale) bijlage (hier downloaden) bij een opdrachtbevestiging aan u toegezonden en kunnen op verzoek aan u worden overgelegd.
Wwft
Tenslotte maken wij u erop attent dat de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) mogelijkerwijs op onze dienstverlening aan u van toepassing is. De wet stelt aan ons de eis om de identiteit van onze cliënten te controleren en ongebruikelijke transacties te melden bij een centrale overheidsinstelling. Voor zover dat nog niet is gebeurd verzoeken wij u om een kopie van een geldig identiteitsbewijs of recent uittreksel uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel aan ons toe te zenden. Download onze brochure.
Financiering van uw zaak
De financiering van uw zaak kan op twee manieren plaatsvinden:
1: Op basis van gefinancierde rechtsbijstand
2: Op basis van een overeengekomen uurtarief en of fixed fee.
1. Honorarium in toegevoegde zaken (gefinancierde rechtsbijstand/Pro deo)
Indien u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand en de advocaat uw zaak op toevoegingsbasis wenst aan te nemen zal de advocaat voor u een toevoeging aanvragen bij de Raad voor de Rechtsbijstand.
Let op dat de advocaat zelf bepaalt of een zaak wel of niet op toevoegingsbasis wordt aangenomen. Dit staat ter vrije beoordeling van desbetreffende advocaat.
De Raad voor de Rechtsbijstand heeft voor een toevoegingsaanvraag een kopie van uw identiteitsbewijs, uw Burgerservicenummer (BSN) en NAW-gegevens nodig. Indien u gehuwd bent en/of samenwoont zijn ook het identiteitsbewijs en Burgerservicenummer van uw partner nodig voor de aanvraag.
Zie rechtsbijstand.nl voor meer informatie over gefinancierde rechtsbijstand.
2. Overeengekomen uurtarief. Zie: tarieven.
Juridisch Loket
U kunt korting krijgen op de door u verschuldigde eigen bijdrage indien u zich, voordat de advocaat de toevoeging aanvraagt, meldt bij het Juridisch Loket. Dit kan in persoon en soms ook telefonisch via: 0900-8020. U dient hierbij uit te leggen waarom u een advocaat nodig heeft en kunt hierbij verzoeken om een doorverwijzing naar de advocaat van ons kantoor die u wenst. Het Juridisch Loket stuurt ons een e-mailbericht van de doorverwijzing die de advocaat vervolgens met de aanvraag van gefinancierde rechtsbijstand meezendt.
Het wel of niet benaderen van het Juridisch Loket en het wel of niet verkrijgen van de mogelijke korting komt geheel voor uw eigen rekening en risico. Wanneer u geen korting krijgt van de Raad voor de Rechtsbijstand dient u de eigen bijdrage volledig te voldoen.
De Raad voor de Rechtsbijstand zal de aanvraag in behandeling nemen en zal bij de Belastingdienst uw inkomens- en vermogensgegevens van twee jaar geleden opvragen. Aan de hand van die gegevens zal worden beoordeeld of u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Zo ja, dan wordt ook de hoogte van uw eigen bijdrage vastgesteld. Deze eigen bijdrage wordt door de advocaat aan u gefactureerd.
Mocht u het niet eens zijn met de beslissing van de Raad voor de Rechtsbijstand, dan dient u zelf tijdig een bezwaarschrift of een verzoek om peiljaarverlegging in te dienen.
Bijzondere bijstand
Mogelijk komt u ten aanzien van de door u te betalen eigen bijdrage in aanmerking voor bijzondere bijstand bij uw gemeente. U dient hiervoor zelf contact op te nemen met uw gemeente en een dergelijke aanvraag (tijdig) te verrichten. De aanvraag, toekenning en/of weigering van bijzondere bijstand komt en blijft geheel voor uw eigen rekening en risico. Dergelijke aanvragen dienen doorgaans binnen een maand te worden ingediend.
Naast de kosten voor de eigen bijdrage moet u rekening houden met proceskosten die rechtstreeks aan u worden doorbelast. Dit zijn bijvoorbeeld kosten inzake de door u verschuldigde leges, griffierechten en uittreksels. Deze kosten worden verschotten genoemd.
De verschotten worden bij u in rekening gebracht nadat deze bij ons kantoor in rekening zijn gebracht.
Indien uw aanvraag voor gefinancierde rechtsbijstand wordt afgewezen of ingetrokken, om welke reden dan ook, zullen de reeds verrichte werkzaamheden tegen het uurtarief zoals overeengekomen en vermeld in de afspraakbevestiging bij u in rekening worden gebracht. Ook andere kosten, zoals (aanvullend) griffierecht, deurwaarderskosten en eventueel reiskosten en procureurskosten, die dan niet meer door de overheid zullen worden vergoed, worden dan (alsnog) aan u doorbelast.
Honorarium in betalende zaken
In de afspraakbevestiging is aangegeven welk uurtarief is overeengekomen op basis waarvan de werkzaamheden worden verricht.
Ons kantoor werkt op voorschotbasis, dat wil zeggen dat voor het honorarium een voorschotbedrag in rekening wordt gebracht. De voorschotnota wordt met de afspraakbevestiging meegestuurd.
Wij starten in beginsel pas met onze werkzaamheden wanneer de voorschotnota volledig is voldaan. Indien de verrichte werkzaamheden het voorschotbedrag overschrijden, zal een nieuwe voorschotnota worden verstuurd. Indien de zaak is beëindigd, ontvangt de urenspecificatie met een eindafrekening. Alle verrichte werkzaamheden worden ingeboekt in ons urenregistratiesysteem, waarvan u desgevraagd (tussentijds) een overzicht kunt ontvangen.
U dient er, dit ter voorkoming van misverstanden, rekening mee te houden dat de uiteindelijke eindnota het bedrag van het voorschot kan overschrijden.
In geval van drukte kan het voorkomen dat niet tijdig de nieuwe voorschotnota wordt verstuurd, terwijl er al wel meer werkzaamheden zijn verricht. Wij trachten dat zoveel mogelijk te beperken.
Eventueel teveel betaalde voorschotten worden na afwikkeling van de zaak onverwijld gecrediteerd en teruggestort.
Naast de kosten voor het honorarium dient u rekening te houden met kosten die rechtstreeks aan u worden doorbelast, zoals kosten voor eventuele griffierechten, uittreksels, eventuele reiskosten en mogelijke kosten ten behoeve van derden, zoals een deurwaarder of een medisch adviseur. Deze kosten worden ook wel verschotten genoemd. Aan u wordt aangegeven hoe hoog deze kosten vermoedelijk zullen zijn.
De verschotten worden bij u in rekening gebracht nadat deze bij ons kantoor in rekening zijn gebracht, tenzij het om kleine bedragen gaat (deze worden in de eindafrekening meegenomen of kunnen met een tussendeclaratie aan u worden doorbelast).
Betalingstermijn
De betalingstermijn van onze declaraties is 14 dagen na verzending. Wij behouden ons het recht voor om onze werkzaamheden voor u op te schorten, indien u in gebreke blijft met betrekking tot enige (financiële) verplichting in dit dossier.
Het is vast kantoorbeleid dat, indien u uw betalingsverplichting niet nakomt, de vordering uit handen wordt gegeven aan een deurwaarder. Alle hieruit voortvloeiende kosten worden tevens bij u in rekening gebracht.
Zaakwaarneming
Het kantoor draagt er zorg voor dat bij vakantie of langdurige afwezigheid van de advocaat voor een goede vervanging wordt gezorgd door een van onze andere advocaten op kantoor of dat het dossier intern dan wel extern wordt overgedragen in goed overleg met de cliënt.
Bij geplande afwezigheid wordt de zaakwaarnemer zo goed mogelijk geïnformeerd over de inhoud van de zaak, de afspraken met de cliënt, de stand van zaken in het dossier, de te nemen vervolgstappen en de eventuele bereikbaarheid van de behandelend advocaat in geval van spoed. Deze gegevens worden schriftelijk vastgelegd in een testament waardoor een soepele zaakwaarneming wordt gewaarborgd.
Bij niet geplande zaakwaarneming draagt het kantoor er zorg voor dat het dossier zo spoedig mogelijk door een vervangend advocaat wordt bestudeerd en er zo spoedig mogelijk contact wordt opgenomen met de cliënt over de ontstane situatie om de mogelijkheid van zaakwaarneming en overdracht van de zaak te bespreken.
Stichting derdengelden
Het kantoor heeft een Stichting Derdengelden ter beschikking welke voldoet aan de vereisten van de Nederlandse Orde van Advocaten. Deze stichting draagt de naam Stichting Beheer Derdengelden GB BK Advocaten en wordt bestuurd door mr. T. Kocabas en mr. mw. E. Kocabas – Guler. De stichting is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 27178310.
De stichting houdt een derdenrekening aan bij de ING Bank met rekeningnummer NL18INGB0000050815 ten name van Stichting Beheer Derdengelden GB BK Advocaten. De derdenrekening wordt uitsluitend gebruikt voor het ontvangen, (tijdelijk) beheren en doorbetalen van gelden van derden zoals cliënten.
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Het kantoor beschikt over een beroepsaansprakelijkheidsverzekering welke voldoet aan de vereisten van de Nederlandse Orde van Advocaten. Deze beroepsaansprakelijkheidsverzekering is afgesloten bij AON en is bekend onder polisnummer V0100105076.
Klachtenregeling
Het kantoor beschikt over een klachtenregeling welke voldoet aan de vereisten van de de Nederlandse Orde van Advocaten. De klachtenregeling behelst een interne klachtprocedure en een externe klachtprocedure bij de Geschillencommissie Advocatuur.
Interne klachtprocedure
Wanneer een cliënt ontevreden is over de kwaliteit van de dienstverlening of over de declaratie dient deze de bezwaren allereerst voor te leggen aan het kantoor. De cliënt dient de bezwaren te melden binnen drie maanden na het moment waarop hij kennis nam van het handelen of nalaten dat tot zijn klacht aanleiding heeft gegeven. Voor het digitaal indienen van de bezwaren, kan het e-mailadres info@jordanlaw.nl worden gebruikt. Het kantoor gaat in overleg met de cliënt om zo snel mogelijk een oplossing voor het gerezen probleem proberen te vinden. Deze oplossing wordt altijd schriftelijk aan de cliënt bevestigd.
De cliënt kan de bezwaren echter ook aan de klachtenfunctionaris voorleggen. De klacht kan in dat geval gericht worden aan:
mr. J.S. Jordan
Carolina van Nassaustraat 185
2595 SX te Den Haag
Mocht het overleg al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris in de ogen van de cliënt niet tot een bevredigend resultaat leiden, dan kan de cliënt een klacht indienen bij de Geschillencommissie Advocatuur. De cliënt kan de klacht ook indienen bij de Geschillencommissie Advocatuur wanneer het kantoor niet binnen vier weken na het indienen van diens bezwaren schriftelijk op de klacht heeft gereageerd.
Geschillencommissie Advocatuur
Het kantoor is aangesloten bij de Geschillencommissie Advocatuur. Deze geschillencommissie bestaat sinds 1 juni 1999 en ressorteert onder Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken (SGC) en die voor beroep en bedrijf (SGB) te Den Haag.
Cliënten kunnen een klacht tot uiterlijk 12 maanden na de datum van de schriftelijke reactie van het kantoor indienen bij de Geschillencommissie Advocatuur.
De Geschillencommissie Advocatuur is bevoegd om te oordelen over klachten betreffende de kwaliteit van de dienstverlening van de advocaat en de hoogte van de declaratie. Het kan ook zijn dat een cliënt vindt dat hij recht heeft op schadevergoeding. De Geschillencommissie Advocatuur is ook bevoegd om te oordelen over schadeclaims tot een bedrag van maximaal € 10.000. Hogere schadeclaims kan de cliënt alleen voorleggen aan de Geschillencommissie Advocatuur wanneer hij de hoogte van de claim uitdrukkelijk beperkt tot maximaal € 10.000, waarbij hij schriftelijk afstand doet van het meerdere.
Het kantoor kan zelf onbetaalde declaraties ter incasso voorleggen aan de Geschillencommissie Advocatuur. Het kantoor heeft echter ook de bevoegdheid de gewone rechter in te schakelen.
De Geschillencommissie behandelt zaken volgens het Reglement Geschillencommissie Advocatuur dat geldt op het moment van het indienen van de klacht bij de Geschillencommissie. De Geschillencommissie Advocatuur oordeelt met uitsluiting van de gewone rechter. De Geschillencommissie Advocatuur doet uitspraak in de vorm van een arbitraal vonnis ten behoeve van zakelijke cliënten of in de vorm van een bindend advies in het geval het geschil door een particuliere cliënt wordt aangebracht. Tegen de uitspraak van de Geschillencommissie Advocatuur is geen hoger beroep mogelijk.
Cliënten kunnen hun klacht richten aan de secretaris van de Geschillencommissie Advocatuur, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. De Geschillencommissie Advocatuur is gevestigd aan de Bordewijklaan 46 (2e etage), 2591 XR te Den Haag en is te bereiken op telefoonnummer: 070-3105310.